missförstånd?

Hallå!

Det blev en aningens missförstånd med jobbet idag. 
Kom dit så flitigt en timme före uppskriven tid. Väl där får jag reda på att jag inte skulle jobba idag, suck.. men istället fick jag skolas in på en annan avdelning vilket betyder ännu mer jobb framöver. Så dagen slutade bra ändå.

Sover hemma hos föräldrarna över natten eftersom jag jobbar tidigt imorgon. Så jag passade på att kika igenom garderoberna och andra lådor. Tänk att man alltid hittar någonting skoj som man glömt bort att man har, dessutom hittar jag alltid massa saker som jag frågar mig själv varför de ens finns kvar i garderoben? Det kändes iaf riktigt skönt att få kasta ännu lite krimskrams. Nästa gång kommer jag ju hitta lika mycket till att kasta, men jag tror nog att fler känner igen sig där? =) 

Igår blev det ett besök hos min jobbcoach som jag träffar en gång i veckan. Jag känner att jag får ut någonting av de. Med uppsatta mål och någon att tillsammans bolla idéer med, blir jag riktigt motiverad. Nu har jag en lång lista på saker jag ska hinna med att fixa fram tills nästa veckas besök, och jag måste erkänna att jag blir lite extra peppad av en måttlig mängd med stress.
(Jag rekommenderar verkligen att ha en jobbcoach. Har man chansen till att få en sådan, Ta den!) 
Dessutom kör jag stenhårt på körkortet nu så jag får klart de inom kort. 

Nu råkade jag få en liten stund över.
Självklart börjar det då klia i fingrarna efter shopping. 
Jag blev så otroligt sugen på att börja träna, men är för lat för att ta mig till gymmet varje dag. Så jag klickade hem en träningsbok från internet istället. Där står det allt möjligt om träning, olika träningssätt osv.. Det ska bli riktigt kul att få hem den och börja träna. 



Fördelar med att träna hemma:

*
man kan göra det när som helst, minsta tråkiga stund är det bara att dra fram redskapen.

*
man kan göra en bra spelningslista på datorn och sedan maxa volymen (då blir man ännu mer taggad)

*
man kan spara tid genom att titta på sitt favorit tv-program/film samtidigt som man tränar, (hur bra är inte de?)

*
man slipper gå ut i kylan efter ett svettigt pass på gymmet. Det är bara att hoppa in i en varm dusch direkt efter träningspasset.


*
man slipper alla fjortisar på gymmet som är där i sina rosa träningskläder och dessutom är mass sminkade och väl medvetna om hur håret ligger. Vad gör dom där liksom? 


btw.. På lördag får vi antagligen hem en crosstrainer också. Lycka! :D


Nu ska jag fortsätta med mitt, vi hörs!
                    p u s s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0