29/8

hallådär!

Idag har jag försökt att akta mig från solen så mycket som möjligt. Blev skapligt bränd igår när vi var ute och åkte båt halva dagen och dessutom i värsta solen. Vi åkte iaf över till en ö där vi åt pizza, o de va klass på dom pizzorna.

Sen åkte vi ut och snorkla lite, alex fångade upp en äcklig krabba och la i mitt knä, gissa om jag blev galen!! Fan ta han! haha. jag slängde i den i havet lika fort, men tro inte på fan att han hämtar den igen och försöker övertala mig att hålla i den, GLÖM! men jag försökte ta mig i kragen och göra han stolt, men hann bara känna på det äckliga krypet och det kändes som att hela krabban gräppade min hand med sina klor så noep, de blev inte så att jag höll i krabban, snarare nubbade eller nåt.

(Lagg marke till att krabban gor "winner tecknet" haha)

Sen åkte vi hemåt och grillade bläckfisk till kvällen..

Idag har vi som sagt tagit det lugnt, var iväg och köpte lite winerbröd förut och fikade, nu står alex och göra bläckfisksallad som vi ska äta till förrätt och sen blir de pasta och någon gryta.

Var ute en svang po kvallen for att fiska blackfisk, blev tyvarr ingen fangst men en mysig kvallstur med baten..

I förrgår var vi ute på en lite tripp på moppen, vi åkte till Dobrownik som ligger ca 11 mil från Orebic´. Är minst sagt välbevarad stad, större delen av staden är byggt för över 2000 år sedan, vi var inne i en stor borg som byggdes 300 år fk, vilken sevärdighet! Därför drar borgen också till sig flera tusen turister varje dag, det var smockat.

Vi hyrde ett rum där vi sov en natt. På kvällen gick vi en sväng, sen köpte vi med oss chips o dricka som vi förbrukade på rummet senare. MysMys!

Dagen därpå åkte vi omkring och letade efter ett köpcentrum men hittade ingenting så vi drog oss hemåt ist..


Har stannade vi och pausade vid en jattehog staty



(Tyvarr foddes jag som albino eller nat for jag verkar inte fa sa mkt farg)

Massa pussar och kramar from Croatia!

Ha det best!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0