14/8

14/8-09 Fredag

10:00

Vi vaknade nyss, väntar på frukost, sen ska vi ta en lång promenad som vi har bestämt att vi ska göra varje dag efter frukost.

Igårkom vi hem halv 12 på kvällen efter att vart nere en sväng till hamnen. Där visade de deras båt och självklart var det lite extra drag dör nere bara för att vi kom ;) de hade byggt upp en scen där de hade uppträdanden, barn som vuxna, nyktra som onyktra, alla dansade. Vi stog där en stund och tittade sen ville dom ta med mig till ett annat ställe. Vi åkte med mopparna upp för bergen, på en lång slingrig, brant, kolsvart väg. Jag var lite rädd som under resan från flygplatsen till huset MEN.. när vi kom upp förstog jag att det var värt det, vilken utsikt! Man såg hur långt som helst.

Nu har jag hunnit ätit upp min frukost medans jag skrivit, en smörgås som utan att överdriva var 4 dm lång, med ost, skinka och tomat. Sen delade jag och Alex på en yoghurt i burk som var jätte god, oboyen är sjukt god och inte tala om den kroatiska mjölen, sagolik! Allting är så mycket godare här.

Nu ska jag dricka upp kaffet sen ska vi ut och knata lite..

Vädret: Lite halvmolnligt i morse men nu börjar solen komma fram. 28 grader.

 


Update

15:00

Nu har jag just kommit ut ur en skön kalldusch. Det behövdes verkligen.

Efter frukosten gick vi ner till stranden. Vi gick in och hälsade på Peters moster och några andra släktingar. Trots att jag satt som ett frågetecken när de pratade med varann så tyckte jag att det var riktigt trevligt! De bjöd på vin som man blandade ut med vatten. Dricka ett glas vin här mitt på dagen är inte alls ovanligt, tvärtom. Där dom säljer glass och vatten säljer de också starköl bara sådär.

Efter de fortsatte vi vägen längs stranden, Alex ville att jag skulle pröva kroatisk glass så jag köpte en strut med 3 kulor för (ungefär som i Sverige) 20kr, och jag skojar inte.. glassen var obeskrivlig. Det var som små, små iskross i glassen, och gissa om det var svalkande i solen, men tro inte att den varade i 3 stycken kulor länge i denna värme. Den började smälta ganska direkt så jag fick slänga i mig den fort.

Vi fortsatte och jag ville titta på lite krimskrams vid ett marknadsstånd intill vägen. Hittade ett par gulliga rosa foppatofflor som jag köpte.

Sen kände jag att det var min tur att bjuda för en gång skull så alex fick en stor kall öl som (tro mig) var mycket uppskattande i hettan!

Vi fick en toppen idé att gå upp på berget till kyrkan idag igen. Uppmärksamma GÅ UPP..

1 km i uppförsbacke ihettan utan vatten var sådär halv kul kan jag säga. (men nu kan man känna sig stolt) väl där uppe passade jag på att klicka lite med kameran, utsikten var underbar i dagsljuset. Sen gick vi ner igen och tillbaka till huset och tro inte att vi var torra under denna färd. Kan tänka mig att vi svettades ut ca 1 liter vätska haha. Det rann verkligen hela tiden. Vi gick ca 5 km sammanlagt. Tur att vi smörjde oss med solfaktor 60 i morse.

Nu har vi iaf sagt att varje morgon ska vi gå uppför den backen och ner igen för att få motion, men då lite mer välförberädda med vatten och handduk runt nacken för att torka svett. Vi ska bli mer hälsosamma. Nu mår man kanonbra och kroppen är mjuk och slank.

Bra samvete nu som sagt.

Ska laga till musslor nu till lunch. Väldigt lugnt ute just nu, folk tar siesta på dagen här.


 





Update..
Nu sitter vi på ett internet café, har ganska bråttom för det kliar i någons pokertarmar.
Men lägger upp lite bilder och inlägg lite fort så ni ser vad vi gör



Dagens outfit



ha det bäst så hörs vi! puss&kram <3


Kommentarer
Postat av: Jozzan <3

Åh ni verkar ju ha det kanon härligt ju :) men det är ju bara början ;) ni kommer hinna med så mycket.

fina bilder du lagt upp :) hihih



Ha det bäst nu min underbara. hälsa alex :) !

vi får höras av :D har en ska jag måste berätta för dig.. PUSSSSSS<333

2009-08-15 @ 11:45:46
URL: http://josephineemilia.blogg.se/
Postat av: Mammi och Pappi

Hallå där smultronstumpan och snuttegubben!

Vad bra att vi kan ha koll på er på detta sätt! Skitkul med bilder och berättelser om hur vardagen (helgen) flyter fram. Mor blev nog lite småchokad då hon fick höra om bilresa och moppetur, men det ger sig väl - bara ni kommer hem i helt skick så småningom...! Här hemma jobbas det på ena och andra sättet. Plattor ska förhoppningsvis läggas och massor av god gelé har redan lastats in i förråden!!

På måndag ska vi till Roffe och Tarja och ha lite trevligt (pool, bastu, badtunna, övernattning.... och på torsdag kommer högsommarvärmen sägs det. Då drar vi söderut. Fortsätt nu att blogga på så ska vi försöka läsa och kommentera vad vi hinner.

Man blir nog LITE avundsjuk på det beskrivna livet i Kroatien. Vete sjutton om vi inte måste dit vid senare tillfälle!

Ha ett gott liv!

Puss o kram.

Pappsen o Mammsen

2009-08-15 @ 16:44:38
URL: http://camelojn.blogg.se/
Postat av: Linda <3

Hej gumman..

Det verkar som du trivs där?? hehe, men du får inte flytta dit ;) hehehe!!! Här hemma så är det piss väder som vanligt.. Så det är bara jobb som gäller =) sköt om dig puss saknar dig <3

2009-08-16 @ 18:41:07
Postat av: Anna

Hej! va fina bilder :D ser så härligt ut! hoppas ni har det bra! du får uppdatera lite ;)

kom hem snart <3 / Annii

2009-08-19 @ 21:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0