13/8 - 09

13/8 - 09 torsdag


Äntligen framme! Flyget tog ungefär 3 timmar. På flygplatsen i Kroatien mötte Alex pappa upp oss, då hade vi 20 mil framför oss till huset. Jag är inte rädd för mycket men tro mig, den bilresan var fan de värsta jag vart med om haha, bilar kör fan hur som helst och över på andra filen hit o dit.


 

Vi stannade längs vägen och köpte färdiguppskurna ostron med några droppar citron. Kostade ca 5kr per ostron, och då är det mycket billigare än i tex Sverige, fina grejer, men kan inte påstå att jag var sådär jätte förtjust i det. Kul att ha smakat iaf.

Lite längre fram stannade vi till och åt på en restaurang, där beställde vi in en grillad fiskbricka med ostron, friterad bläckfisk, grillad fisk, olika sorters musslor och lite annat plock. Måste säga att jag gillade den friterade bläckfisken bäst!

Vi stannade även till och tittade på Europas bredaste träd.

 


När vi kom fram till huset gick vi runt och titta lite, dels på sköldpaddorna som bor i deras trädgård. Första gången jag såg och klappade en sköldpadda på riktigt, jätte fränt va de!

I trädgården har de också citronträd, mandelträd, apelsinträd, olivträd, fikonträd och granatäppelträd. Fett!

Efter våran lilla upptäcksfärd i trädgården passade vi på att packa upp våra kläder, fick till och med en egen garderob (A) I LIKE!




En luftfuktiget på 31 grader, riktigt varmt. HETT!



Update..

21:45

Sitter ute på alltanen. Klippte av håret på Alex nyss, de blev kanon!





Förut sov vi ett par timmar, trötta sen resan. Sen gick vi upp och gjorde mat. Ris, grillade kottletter och sallad. Fick även smaka på bläckfisksallad, fest!

Det började skymma redan kl 6-7 men inte förän nu runt ca halv tio blev det kolsvart. Har tänt lite ljus här ute på alltanen. Luften är skaplig ikväll, lite småfuktig men ändå svalkande emot dagsvärmen. Något man inte kommer undan är syrsorna som låter ÖVERALLT exakt hela tiden, och det är ju inte som i Sverige, de låter typ 4 gånger så högt, men man vänjer sig med de.

Dagens outfit..



Vi hörs ha det bäst! puss&kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

va härligt ni verkar ha det, ni kom fram iaf =) hopppas ni får fint <3

2009-08-14 @ 23:01:45
Postat av: Anonym

glömde skriva mitt namn hah. /carroo

2009-08-14 @ 23:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0